Sådan går det med content marketing i Danmark anno 2014

content-marketing-i-danmark-2014

I 2013 lavede vi den første store undersøgelse af det danske content marketing-landskab. For bare et år siden var content marketing stadig en disciplin i sit gryende forår, og der blev brugt en del energi på at diskutere, hvorvidt denne form for marketing virkelig var det nye sort eller blot endnu et buzzword opfundet af smarte amerikanere for at kunne sælge endnu en marketing-bog.

2014-udgaven af Content Marketing i Danmark viser med al tydelighed, at det langt fra er tilfældet. Som disciplin har content marketing bidt sig fast, og endnu flere virksomheder bruger nu content marketing som en del af deres marketing-mix.

Blandt de centrale fund i rapporten er:

  • 86% af danske virksomheder bruger content marketing
  • Kun 29% af de danske virksomheder, der arbejder med content marketing, har en strategi for det
  • 73% af de danske virksomheder producerer i 2014 mere indhold, end de gjorde i 2013
  • Danske virksomheder bruger i gennemsnit 7 forskellige formater til deres content marketing – kun halvt så mange som deres ditto i Australien og UK

Det og meget mere kan du læse om på de følgende sider.


God læselyst.

Download rapporten